De ce sunt respinse cererile de avize de munca de catre Inspectoratul General pentru Imigrari?

 

De ce sunt respinse cererile de avize de munca? - avocat specializat in imigrari

In calitate de avocat specializat in Imigrari am fost intrebata de foarte multe ori care este motivul pentru care Ministerul Administratiei si Internelor prin Inspectoratul General pentru Imigrari are o rata atat de mare de respinge atat de multe cereri de eliberare avize de munca.

Raspunsul este destul de simplu si daca tii cont de aceste lucruri poti sa eviti respingerea cererii.

 

Exista trei mari motive de respingere si astazi vom discuta despre primul dintre ele:

Angajatorul desfășoară activități compatibile cu funcția pentru care se solicită încadrarea în muncă a străinului.
Practic, aceasta este conditia principala pentru ca o cerere de obtinere avize de munca sa fie aprobata.

Puteti avea un dosar perfect intocmit, cu toate documentele necesare obtinute, dar daca:

      • Compania angajatoare nu desfasoara activitatea pentru care se solicita avizul de munca sau
      • Compania angajatoare nu are activitatile autorizate la sediul principal ,la terti sau la sediul secundar

Se va primi raspuns negativ pentru cererea de aviz de munca,  inca din faza de implementare online.

 

Voi lua doua exemple, pentru o mai buna intelegere.

Daca doriti sa angajati o persoana pe functia de secretara dar la sediile societatii nu aveti avizate /autorizate deloc activitati pe care le aveti precizate in actul constitutiv si in certificatul constatator de la Regsitrul Comertului aveti precizat „NU SE DESFASOARA ACTIVITATILE PREVAZUTE IN ACTUL CONSTITUTIV”,  Inspectoratul General pentru Imigrari va respinge din start cererea de acordare avize de munca.

Un alt exemplu – daca doriti sa angajati straini pe functia de manipulant dar nu aveti avizate la Registrul Comertului activitatile de manipulare si/sau depozitare – dosarele vor fi respinse.

Alte conditii pe care trebuie sa le indepliniti sunt:

  1. Locurile de muncă vacante nu pot fi ocupate de cetățeni români, ai statelor membre UE/SEE sau de rezidenți permanenți pe teritoriul României;
  2. Îndepliniți condițiile speciale de pregătire profesională, experiență în activitate și autorizare;
  3. Faceți dovada faptului că sunteți apt din punct de vedere medical să desfășurați activitatea respectivă;
  4. Nu aveți antecedente penale care să fie incompatibile cu activitatea pe care o desfășurați sau urmează să o desfășurați pe teritoriul României;
  5. Vă încadrați în contingentul anual aprobat prin Hotărâre a Guvernului;
  6. Angajatorul are achitate la zi obligațiile către bugetul de stat;
  7. Angajatorul/beneficiarul prestări servicii să nu fi fost sancționat pentru muncă nedeclarată sau angajare ilegală, în ultimele 6 luni anterioare soluționării cererii în cazul lucrătorilor permanenți/sezonieri/stagiari/transfrontalieri/înalt calificați/au pair/detașați/ICT.

 

Nu trebuie îndeplinite prevederile punctului nr.1 de mai sus dacă vă încadrați în următoarele categorii:

  • dețineți funcția de administrator într-o societate comercială cu participare străină și sunteți singura persoană numită în această funcție;
  • sunteți sportiv profesionist și aveți dovezi că ați desfășurat o activitate similară în altă țară;
  • solicitați avize de munca pentru lucrători sezonieri;

 

Intr-un articol viitor vom dezbate si alte conditii necesare pentru obtinerea avizului de munca.
Daca doriti sa stiti ce acte sunt necesare pentru obtinerea avizului de munca

Lasă un răspuns